HjemmeBest - fordi det er best å bo hjemme | Hjemmebest

Vår historie

CityMaid HjemmeBest Personlig Assistanse ble startet i 2010, som en del av Norges største selskap innen privat hjemmehjelp og hjemmeservice CityMaid HjemmeService AS. Etableringen av HjemmeBest Personlig Assistanse AS som et eget firma i 2014 var en naturlig utvikling av tjenestetilbudet da vi så økende etterspørsel og behov for mer hjelp for de med en funksjonsnedsettelse uavhengig av alder.

Behovet for mer skreddersydd og tilrettelagt hjelp krever kompetanse, og våre medarbeidere har lang erfaring innen omsorg, helse og rekruttering.  I tillegg har vi en bred forståelse for brukergruppens behov og BPA tjenestene.

Vi mener at alle med funksjonsnedsettelse eller behov for assistanse har det tryggest og best med å bo hjemme i vante omgivelser.
Hjemmet er kjært for de fleste, mye av hverdagslivet foregår i hjemme – og det er der man føler seg trygg.

Vi gir deg og dine nærmeste en skreddersydd assistansetjeneste, både som  brukerstyrt personlig assistanse (BPA) og privat assistanse. Med assistanse fra HjemmeBest, bestemmer du selv hvem som skal komme hjem til deg. Hjemmet vil dermed ikke oppleves invadert, men rolig og avslappet.

Vi kan tilby:

  • tips og råd ved din søknadsprosess i kommunen
  • tilpasset assistanse etter ditt eget ønske og behov – vi tilpasser oss din timeplan!
  • opplæring, kurs, kompetanseheving, veiledning og løpende personlig oppfølging
  • ingen papirmøller, ikke noe byråkrati og korte kommunikasjonslinjer
  • vi kommer gjerne på hjemmebesøk, og opplæring og kurs kan skje i ditt eget hjem
  • enkelt elektronisk system for timelistegodkjenning gjør det lett å være kunde hos oss
  • din egen kontaktperson som kjenner deg, dine assistenter og din assistanseordning
  • vakttelefon etter kontortid og i helgene, slik at du aldri er uten bistand ved behov

 

HjemmeBest visjon og verdier

Vår visjon er at du skal kunne skreddersy din egen hverdag slik at den passer deg.
Med vår assistanse kan du leve det livet du ønsker uten for mange begrensninger. Vi vil lytte, forstå, respektere deg og assistere deg.

Våre verdier

• Omsorg – vi bryr oss om hverandre
• Pålitelig – vi er til å stole på
• Fleksibel- vi vil imøtekomme kundens behov
• Kvalitet – vi ønsker å innfri dine forventinger
• Tydelig – vi ønsker en åpen og direkte kommunikasjon

HjemmeBest sine etiske retningslinjer bygger på disse grunnverdier.
De etiske retningslinjene omfatter alle som jobber i HjemmeBest.

Les mer om Brukerstyrt personlig assistanse >> og Privat assistanse >>

Kvalitet på ordningen

HjemmeBest er opptatt av opplevd kvalitet ute hos kundene. Kvaliteten på tjenesten er summen av alle store og små hverdagsøyeblikk og oppgaver som skjer i samspill med assistenten.

Vi har en stabil og stadig voksende stab med engasjerte, positive og hjertevarme assistenter som brenner for å hjelpe arbeidslederne og kundene etter deres ønsker og behov.

Alle assistenter gjennomfører en grunnopplæring ved ansettelse. Vi har stort fokus på opplæring og jevnlige kurs, slik at assistentene har den kompetansen de trenger. Den praktiske opplæringen skjer hjemme hos kunden, og rutinene der er viktige for å få god flyt i hverdagen. Vi bistår ved behov i alle ledd.

Fyll ut kontaktskjema under og send inn, vi deler gjerne våre erfaringer og vår kunnskap med deg!

Her kan du lese mer om ansatte i administrasjonen.

Vil du vite mer om BPA?

Vi hører gjerne fra deg i dag!

Send inn din melding i skjemaet
til høyre