Brukerstyrt personlig assistanse - BPA fra HjemmeBest | HjemmeBest

Hva får du med BPA fra HjemmeBest? Du får frihet med skreddersydd assistanse, slik at du kan skape det livet du ønsker deg. Vi hjelper deg å planlegge og starte opp en ordning som passer akkurat for deg og din situasjon.

Ved behov kan vi ta på oss hele eller deler av arbeidslederansvaret, og din personlige kontaktperson vil følge og støtte deg hele veien. Vi brenner for det vi jobber med! Vi har lang erfaring innenfor ledelse, personlige tjenester, service, rekruttering, helse og omsorg og tar i bruk disse erfaringene og denne kunnskapen i vårt arbeid.

Last ned vår brosjyre om BPA >>

Hvor langt tid tar det å starte opp?

Når du har fått innvilget BPA, kan vi raskt komme i gang med BPA-ordningen.

Jeg har ikke fått vedtak enda – er det for tidlig å ta kontakt?

Du er alltid velkommen hos oss. Vi hører gjerne fra deg både før og under søknadsprosessen. Vi er behjelpelige med råd og veiledning i forhold til hvordan man kan utforme gode søknader, hva du kan gjøre dersom du får avslag, og vi kan besvare alle spørsmål du måtte ha slik at du skal kunne ha leverandørvalget klart når vedtaket blir innvilget.

Jo tidligere du tar kontakt med oss, jo bedre. Det gir oss gode forutsetninger for å kunne ha en rask oppstart når vedtaket er på plass, og all oppfølging er selvsagt gratis.

Du velger din assistent!

Det lønner seg å velge BPA fra HjemmeBest. Vi vet hvor viktig det er å være på bølgelengde med assistentene man omgis med. Det at man har god kjemi og noen felles interesser å snakke om. Kanskje vil du ha en assistent som kan ett annet språk enn bare norsk? Du ønsker deg kanskje en som er flink på tekniske ting, en som kan tegn til tale, en som kan noe om sunn matlaging eller som liker å reise på tur? Det kan vi hjelpe deg med.

Vi legger mye energi i å finne den assistenten som innehar de kvalitetene du ser etter.

Har du allerede en BPA-ordning hos en annen leverandør, men ønsker å bytte til oss – kan du ta med deg assistentene dine dersom du ønsker dette. Assistentene vil beholde de vilkårene de har i dag.

Assistanse i hverdagen – hjemme og ute

Vi i Hjemmebest ønsker å gjøre hverdagen med assistent fleksibel og enkel for deg som arbeidsleder. En av fordelene med BPA er at den ikke begrenser seg til boligen du bor i, den følger deg. Det betyr at du kan reise på tur og ferie sammen med assistenten din.

Kurs og opplæring av arbeidsledere og assistenter

For deg som er arbeidsleder tilbyr vi opplæring, kurs, kompetanseheving, veiledning og løpende personlig oppfølging, slik at du er best mulig rustet for å være en god arbeidsleder. Opplæringen kan også skje i ditt eget hjem, om ønskelig.

Som arbeidsleder får du mange nye oppgaver som du kanskje ikke er vant med. Hvis du synes at det blir litt mye på en gang, kan vi tilpasse oppgavene slik at du får tid til å lære deg arbeidsledelse steg for steg.

I tillegg sørger vi for å holde mellom 4-6 ulike kurs, slik at assistentene kan vedlikeholde viktig kunnskap. Dersom du har spesifikke ønsker om kurs for dine assistenter, kan vi tilrettelegge for den kompetansehevingen som er nødvendig.

Hva kan jeg forvente av mine assistenter

Du kan forvente at assistentene dine er personer som ønsker å gjøre en forskjell for andre. De ønsker å gjøre en best mulig jobb og de følger våre felles verdier som er å vise deg fleksibilitet, pålitelighet, omsorg, ærlighet og kvalitet.

Alle våre assistenter har gått igjennom og signert taushetsplikt, slik at du kan føle deg trygg på at det som blir sagt og gjort blir mellom dere.

Hva hvis assistentene mine blir syke?

Når ordningen din starter vil vi avklare om du vil ha faste tilkallingsvikarer eller om du ønsker å benytte deg av vår vikarpool ved sykdom og i ferieavvikling.

Dersom en assistent blir langtidssykemeldt, tar vi oss av oppfølgingen mot NAV.

Vakttelefon

Skulle det oppstå en situasjon hvor du har behov for på komme i kontakt med oss etter kontortid, har vi bemannet vakttelefon, slik at du alltid får hjelp når du trenger det!

Dersom det oppstår en akutt helsesituasjon må du alltid ringe 113 eller 116 117. (Nærmeste legevakt)

BPA fra HjemmeBest: Hva kan jeg forvente av dere?

Du kan forvente deg at vi ønsker det beste for deg og at vi jobber for at du skal få den friheten du trenger til å skape deg det livet du ønsker. Vi er lidenskapelig opptatt av BPA!

Du kan forvente respekt og du kan være trygg på at det du forteller oss – forblir mellom oss.

Du kan forvente at vi er åpne og ærlige i vår kommunikasjon. Vi ønsker å dele våre erfaringer og vår kunnskap med deg, slik at du får en BPA-ordning som er basert på dine premisser.

Du kan forvente at vi vil vise stor grad av fleksibilitet. Vi jobber for å fjerne begrensninger, og vi tenker gjerne nytt. Vi samarbeider gjerne med kommune eller omsorgsbolig og institusjoner for å gi et bedre tilbud. BPA skal være et frigjøringsverktøy. Det betyr i korte trekk at det er vi som tilpasser oss deg og din hverdag – ikke motsatt.

Du kan forvente at vi sammen kan tilrettelegge for en BPA-ordning som innfrir dine forventninger. Vi ønsker å gjøre BPA enkelt, derfor vil du ikke finne strenge rammer og byråkrati hos oss. Kontaktpersonen din skal være tilgjengelig for deg hele veien, og gir deg løpende personlig oppfølging og tilbud om kompetanseheving og kurs ved behov.

Du kan forvente at vi vil gi deg personlig oppfølging hele veien, og at vi hjelper deg dersom noe blir vanskelig.

Hva nå?

Legg inn epost adresse og/eller telefonnummer i kontaktskjema så tar vi kontakt med deg!

Vil du vite hva vi kan tilby deg?

Vi hører gjerne fra deg i dag!

Send inn din melding i skjemaet
til høyre