Hjemmebest - fordi det er best å bo hjemme | Hjemmebest

Derfor valgte vi å kalle avdelingen HjemmeBest, og nå HjemmeBest Personlig Assistanse. Har man en funksjonsnedsettelse, vil man så langt det lar seg gjøre, bo hjemme i vante omgivelser.
Hjemmet er kjært for de fleste, mye av hverdagslivet foregår i hjemme og det er der man føler seg trygg.

Vi gir deg og dine nærmeste en skreddersydd assistansetjeneste. HjemmeBest betjener hele Norge. Vi kan tilby både brukerstyrt personlig assistanse (BPA) og privat assistanse. Med assistanse fra HjemmeBest, bestemmer kunden selv hvem som skal komme hjem til dem. Hjemmet vil dermed ikke oppleves invadert, men rolig og avslappet.

Vi kan tilby:

  • Tips og råd ved din søknadsprosess i kommunen
  • Tilpasset assistanse etter kundens eget ønske og behov – vi tilpasser oss din timeplan!
  • Opplæring, kurs, kompetanseheving, veiledning og løpende personlig oppfølging
  • Ingen papirmøller, ikke noe byråkrati og korte kommunikasjonslinjer
  • Vi kommer gjerne på hjemmebesøk, og opplæring og kurs kan skje i ditt eget hjem
  • Enkelt elektronisk system for timelistegodkjenning gjør det lett å være kunde hos oss
  • Din egen kontaktperson som kjenner deg, dine assistenter og din assistanseordning
  • Vakttelefon etter kontortid og i helgene, slik at du aldri er uten bistand ved behov

Vår historie

CityMaid HjemmeBest Personlig Assistanse ble startet i 2010, som en del av Norges største selskap innen privat hjemmehjelp og hjemmeservice CityMaid HjemmeService AS.
Etablering av personlig assistanse var en naturlig utvikling av tjenestetilbudet da vi så økende etterspørsel og behov for mer hjelp for de med en funksjonsnedsettelse uavhengig av alder. Behov for mer skreddersydd og tilrettelagt hjelp krever kompetanse innen omsorg, helse, rekruttering samt forståelse for brukergruppens behov og BPA tjenestene.

For å spisse kommunikasjonen, fokuset og satsningen ytterligere, ble navnet endret til HjemmeBest Personlig Assistanse og skilt ut som eget AS i 2014.

HjemmeBest visjon og verdier

Vår visjon er at du skal kunne skreddersy din egen hverdag slik at den passer deg.
Med vår assistanse kan du leve det livet du ønsker uten for mange begrensninger. Vi vil lytte, forstå, respektere deg og assistere deg.

Våre verdier

• Omsorg – Vi bryr oss om hverandre
• Pålitelig – Vi er til å stole på
• Fleksibel- Vi vil imøtekomme kundens behov
• Kvalitet – Vi ønsker å innfri forventinger
• Tydelig – Vi ønsker en åpen og direkte kommunikasjon

HjemmeBest sine etiske retningslinjer bygger på overnevnte grunnverdier.
De etiske retningslinjene omfatter alle som jobber i HjemmeBest.

Les mer om Brukerstyrt personlig assistanse >> og Privat assistanse >>

Kvalitet på ordningen

HjemmeBest er opptatt av opplevd kvalitet ute hos kundene. Kvaliteten på tjenesten er summen av alle store og små hverdagsøyeblikk og oppgaver som skjer i samspill med assistenten.

Vi har en stabil og stadig voksende stab med engasjerte, positive og hjertevarme assistenter som brenner for å hjelpe arbeidslederne og kundene etter deres ønsker og behov.

Alle assistenter gjennomfører en grunnopplæring ved ansettelse. Vi har stort fokus på opplæring og jevnlige kurs, slik at assistentene har den kompetansen de trenger. Den praktiske opplæringen skjer hjemme hos kunden, og rutinene der er viktige for å få god flyt i hverdagen. Vi bistår ved behov i alle ledd.

Fyll ut kontaktskjema under og send inn, vi deler gjerne våre erfaringer og vår kunnskap med deg!

Facebook
Facebook
YouTube
YouTube
LinkedIn
Instagram

Vil du vite hva vi kan tilby deg?

Vi hører gjerne fra deg i dag!

Send inn din melding i skjemaet
til høyre